Könyvajánló - kötelező olvasmányok


  • 2025. június 27.
  • Hírek
  • Tanév: 2024-2025.
Kedves Szülők! Célunk megszerettetni a gyerekekkel az olvasást úgy, hogy az öröm legyen és élvezet. Nagyon fontos, hogy életkoruknak megfelelő könyveket adjunk a gyerekek kezébe, ehhez szeretnénk segítséget nyújtani a következő listával.

A listában szereplő könyvek közül egyet olvassanak el a nyári szünet ideje alatt. Az olvasottakról készítsenek írásos, rajzos élménynaplót megfelelő vonalazású füzetbe, ezt az élményfüzetet kérjük szeptemberben beküldeni a kisgyermekkel!

2. évfolyam (a legjobban tetsző mondatok másolása fejezetenként és rajz)

  • Bosnyák Viktória: A sirály a király?
  • Csájiné Knézics Anikó: Varázstükör
  • Csukás István: A téli tücsök meséi
  • Csukás István: Pom Pom meséi
  • Csukás István: Sün Balázs
  • Fésűs Éva: Csupafül 22 meséje
  • Janikovszky Éva: Velem mindig történik valami
  • Janikovszky Éva: Ha én felnőtt lennék
  • Tersánszky Józsi Jenő: Misi Mókus kalandjai

3. évfolyam (fejezetenként pár mondat a cselekményről és rajz)

  • Bálint Ágnes: Szeleburdi család
  • Berg Judit, Rumini
  • Bosnyák Viktória: Elek, merre keresselek?
  • Bosnyák Viktória: Ezt nevezem!
  • Csukás István: Pom Pom meséi
  • Csukás István: Keménykalap és krumpliorr
  • Fekete István: Vuk
  • Janikovszky Éva: A nagy zuhé
  • Lázár Ervin: Négyszögletű kerek erdő
  • Nyulász Péter: A fürdők réme

4. évfolyam (fejezetenként röviden a cselekmény leírása és rajz)

  • Bálint Ágnes: Szeleburdi család
  • Berg Judit: Rumini
  • Bosnyák Viktória: Ezt nevezem!
  • Bosnyák Viktória: Elek, merre keresselek?
  • Bosnyák Viktória: Tündérboszorkány
  • Csukás István: Nyár a szigeten
  • Erich Kastner: A két Lotti
  • Janikovszky Éva: A nagy zuhé
  • Lázár Ervin: Bab Berci kalandjai
  • Nyulász Péter: A fürdők réme
  • Szabó Magda: Tündér Lala
  • Tatay Sándor: Kinizsi Pál

Kötelező olvasmányok:

5. évfolyam:

A következő tanév hatékony, eredményes megvalósítása érdekében kérjük, hogy gyermeke a nyári szünetben olvassa el Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk című regényét és készítsen olvasónaplót.

Amennyiben van rá mód, a hagyományos, kézben fogható, lapozható könyvet válasszák.

A kötelező olvasmányból készített olvasónapló leadási határideje:

2025. szeptember 15-19.

Az elkészült munkát a szaktanárok osztályzattal értékelik.

Az olvasónapló felépítése:

1. oldal: címlap

Szerepeljen rajta a mű szerzője és címe! Olyan  rajz / grafika / díszítés, amely a gyermeknek tetszik.

2. oldal: szereplők

A fő- és mellékszereplők csoportosítva.

3. oldaltól: cselekmény

Fejezetenként a mű rövid tartalma saját szavakkal megfogalmazva (5-10 mondat).

Utolsó előtti oldal: vélemény

Összefüggő fogalmazást kell írni.Az indoklások a legfontosabbak, nem a történetet kell leírni újra! Ötletek a fogalmazáshoz: Tetszett vagy nem? Melyik volt a kedvenc részed? Ki volt a kedvenc szereplőd, miért? …..

Terjedelem: minimum fél oldal (5-10 mondat).

Utolsó oldal: „Az én oldalam”

Bármi kerülhet rá, ami a művel kapcsolatos: rajz, kép, idézet stb.

Szempontok az olvasónapló értékelésénél:

  • a tartalom leírása önálló alkotás legyen, ne a könyvből kimásolt mondatok,
  • a munka igényes legyen, ügyelve a külalakra, helyesírásra, az írásmunka felépítésére, rendezettségére
  • a vélemény megfogalmazása önálló, kerek, egész fogalmazás legyen.

 

6. évfolyam:

A következő tanév hatékony, eredményes megvalósítása érdekében kérjük, hogy gyermeke a nyári szünetben olvassa el Gárdonyi Géza: Egri csillagok című regényét és készítsen olvasónaplót.

Amennyiben van rá mód, a hagyományos, kézben fogható, lapozható könyvet válasszák.

A kötelező olvasmányból készített olvasónapló leadási határideje:

2024. szeptember 16-20.

Az elkészült munkát a szaktanárok osztályzattal értékelik.

Az olvasónapló felépítése:

1. oldal: címlap

Szerepeljen rajta a mű szerzője és címe! Olyan  rajz / grafika / díszítés, amely a gyermeknek tetszik.

2. oldal: szereplők

A fő- és mellékszereplők csoportosítva.

3. oldaltól: cselekmény

Fejezetenként a mű rövid tartalma saját szavakkal megfogalmazva (5-10 mondat).

Utolsó előtti oldal: vélemény

Összefüggő fogalmazást kell írni.Az indoklások a legfontosabbak, nem a történetet kell leírni újra! Ötletek a fogalmazáshoz: Tetszett vagy nem? Melyik volt a kedvenc részed? Ki volt a kedvenc szereplőd, miért? …..

Terjedelem: minimum fél oldal (5-10 mondat).

Utolsó oldal: „Az én oldalam”

Bármi kerülhet rá, ami a művel kapcsolatos: rajz, kép, idézet stb.

Szempontok az olvasónapló értékelésénél:

  • a tartalom leírása önálló alkotás legyen, ne a könyvből kimásolt mondatok,
  • a munka igényes legyen, ügyelve a külalakra, helyesírásra, az írásmunka felépítésére, rendezettségére
  • a vélemény megfogalmazása önálló, kerek, egész fogalmazás legyen.

A tanév során a következő ifjúsági regény kerül feldolgozásra:

  • Daniel Defoe: Robinson Crusoe

 

7. évfolyam:

A következő tanév hatékony, eredményes megvalósítása érdekében kérjük, hogy gyermeke a nyári szünetben olvassa el Mikszáth Kálmán: Szent Péter esernyője című regényét és készítsen olvasónaplót.

Amennyiben van rá mód, a hagyományos, kézben fogható, lapozható könyvet válasszák.

A kötelező olvasmányból készített olvasónapló leadási határideje:

2025. szeptember 15-19.

Az elkészült munkát a szaktanárok osztályzattal értékelik.

Az olvasónapló felépítése:

1. oldal: címlap

Szerepeljen rajta a mű szerzője és címe! Olyan  rajz / grafika / díszítés, amely a gyermeknek tetszik.

2. oldal: szereplők

A fő- és mellékszereplők csoportosítva.

3. oldaltól: cselekmény

Fejezetenként a mű rövid tartalma saját szavakkal megfogalmazva (7-8 mondat).

Utolsó előtti oldal: vélemény

Összefüggő fogalmazást kell írni.Az indoklások a legfontosabbak, nem a történetet kell leírni újra! Ötletek a fogalmazáshoz: Tetszett vagy nem? Melyik volt a kedvenc részed? Ki volt a kedvenc szereplőd, miért? …..

Terjedelem: 7-10 mondat.

Utolsó oldal: „Az én oldalam”

Bármi kerülhet rá, ami a művel kapcsolatos: rajz, kép, idézet stb.

Szempontok az olvasónapló értékelésénél:

  • a tartalom leírása önálló alkotás legyen, ne a könyvből kimásolt mondatok,
  • a munka igényes legyen, ügyelve a külalakra, helyesírásra, az írásmunka felépítésére, rendezettségére
  • a vélemény megfogalmazása önálló, kerek, egész fogalmazás legyen.

A tanév során a következő művek kerülnek még feldolgozásra:

  • Jókai Mór: A nagyenyedi két fűzfa
  • Mikszáth Kálmán: A néhai bárány
  • Shakespeare: Rómeó és Júlia

 

8. évfolyam:

A következő tanév hatékony, eredményes megvalósítása érdekében kérjük, hogy gyermeke a nyári szünetben olvassa el Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig című regényét és készítsen olvasónaplót.

Amennyiben van rá mód, a hagyományos, kézben fogható, lapozható könyvet válasszák.

A kötelező olvasmányból készített olvasónapló leadási határideje:

2025. szeptember 15-19.

Az elkészült munkát a szaktanárok osztályzattal értékelik.

Az olvasónapló felépítése:

1. oldal: címlap

Szerepeljen rajta a mű szerzője és címe! Olyan  rajz / grafika / díszítés, amely a gyermeknek tetszik.

2. oldal: szereplők

A fő- és mellékszereplők csoportosítva.

3. oldaltól: cselekmény

Fejezetenként a mű rövid tartalma saját szavakkal megfogalmazva (7-8 mondat).

Utolsó előtti oldal: vélemény

Összefüggő fogalmazást kell írni.Az indoklások a legfontosabbak, nem a történetet kell leírni újra! Ötletek a fogalmazáshoz: Tetszett vagy nem? Melyik volt a kedvenc részed? Ki volt a kedvenc szereplőd, miért? …..

Terjedelem:10-12 mondat.

Utolsó oldal: „Az én oldalam”

Bármi kerülhet rá, ami a művel kapcsolatos: rajz, kép, idézet stb.

Szempontok az olvasónapló értékelésénél:

  • a tartalom leírása önálló alkotás legyen, ne a könyvből kimásolt mondatok,
  • a munka igényes legyen, ügyelve a külalakra, helyesírásra, az írásmunka felépítésére, rendezettségére
  • a vélemény megfogalmazása önálló, kerek, egész fogalmazás legyen.

A tanév során a következő ifjúsági regény kerül feldolgozásra:

  • Szabó Magda: Abigél
  • Tamási Áron: Ábel a rengetegben

 

Jó olvasást!

Iskolavezetés