A listában szereplő könyvek közül egyet olvassanak el a nyári szünet ideje alatt. Az olvasottakról készítsenek írásos, rajzos élménynaplót megfelelő vonalazású füzetbe, ezt az élményfüzetet kérjük szeptemberben beküldeni a kisgyermekkel!
2. évfolyam (a legjobban tetsző mondatok másolása fejezetenként és rajz)
- Bosnyák Viktória: A sirály a király?
- Csájiné Knézics Anikó: Varázstükör
- Csukás István: A téli tücsök meséi
- Csukás István: Pom Pom meséi
- Csukás István: Sün Balázs
- Fésűs Éva: Csupafül 22 meséje
- Janikovszky Éva: Velem mindig történik valami
- Janikovszky Éva: Ha én felnőtt lennék
- Tersánszky Józsi Jenő: Misi Mókus kalandjai
3. évfolyam (fejezetenként pár mondat a cselekményről és rajz)
- Bálint Ágnes: Szeleburdi család
- Berg Judit, Rumini
- Bosnyák Viktória: Elek, merre keresselek?
- Bosnyák Viktória: Ezt nevezem!
- Csukás István: Pom Pom meséi
- Csukás István: Keménykalap és krumpliorr
- Fekete István: Vuk
- Janikovszky Éva: A nagy zuhé
- Lázár Ervin: Négyszögletű kerek erdő
- Nyulász Péter: A fürdők réme
4. évfolyam (fejezetenként röviden a cselekmény leírása és rajz)
- Bálint Ágnes: Szeleburdi család
- Berg Judit: Rumini
- Bosnyák Viktória: Ezt nevezem!
- Bosnyák Viktória: Elek, merre keresselek?
- Bosnyák Viktória: Tündérboszorkány
- Csukás István: Nyár a szigeten
- Erich Kastner: A két Lotti
- Janikovszky Éva: A nagy zuhé
- Lázár Ervin: Bab Berci kalandjai
- Nyulász Péter: A fürdők réme
- Szabó Magda: Tündér Lala
- Tatay Sándor: Kinizsi Pál
Kötelező olvasmányok:
5. évfolyam:
A következő tanév hatékony, eredményes megvalósítása érdekében kérjük, hogy gyermeke a nyári szünetben olvassa el Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk című regényét és készítsen olvasónaplót.
Amennyiben van rá mód, a hagyományos, kézben fogható, lapozható könyvet válasszák.
A kötelező olvasmányból készített olvasónapló leadási határideje:
2025. szeptember 15-19.
Az elkészült munkát a szaktanárok osztályzattal értékelik.
Az olvasónapló felépítése:
1. oldal: címlap
Szerepeljen rajta a mű szerzője és címe! Olyan rajz / grafika / díszítés, amely a gyermeknek tetszik.
2. oldal: szereplők
A fő- és mellékszereplők csoportosítva.
3. oldaltól: cselekmény
Fejezetenként a mű rövid tartalma saját szavakkal megfogalmazva (5-10 mondat).
Utolsó előtti oldal: vélemény
Összefüggő fogalmazást kell írni.Az indoklások a legfontosabbak, nem a történetet kell leírni újra! Ötletek a fogalmazáshoz: Tetszett vagy nem? Melyik volt a kedvenc részed? Ki volt a kedvenc szereplőd, miért? …..
Terjedelem: minimum fél oldal (5-10 mondat).
Utolsó oldal: „Az én oldalam”
Bármi kerülhet rá, ami a művel kapcsolatos: rajz, kép, idézet stb.
Szempontok az olvasónapló értékelésénél:
- a tartalom leírása önálló alkotás legyen, ne a könyvből kimásolt mondatok,
- a munka igényes legyen, ügyelve a külalakra, helyesírásra, az írásmunka felépítésére, rendezettségére
- a vélemény megfogalmazása önálló, kerek, egész fogalmazás legyen.
6. évfolyam:
A következő tanév hatékony, eredményes megvalósítása érdekében kérjük, hogy gyermeke a nyári szünetben olvassa el Gárdonyi Géza: Egri csillagok című regényét és készítsen olvasónaplót.
Amennyiben van rá mód, a hagyományos, kézben fogható, lapozható könyvet válasszák.
A kötelező olvasmányból készített olvasónapló leadási határideje:
2024. szeptember 16-20.
Az elkészült munkát a szaktanárok osztályzattal értékelik.
Az olvasónapló felépítése:
1. oldal: címlap
Szerepeljen rajta a mű szerzője és címe! Olyan rajz / grafika / díszítés, amely a gyermeknek tetszik.
2. oldal: szereplők
A fő- és mellékszereplők csoportosítva.
3. oldaltól: cselekmény
Fejezetenként a mű rövid tartalma saját szavakkal megfogalmazva (5-10 mondat).
Utolsó előtti oldal: vélemény
Összefüggő fogalmazást kell írni.Az indoklások a legfontosabbak, nem a történetet kell leírni újra! Ötletek a fogalmazáshoz: Tetszett vagy nem? Melyik volt a kedvenc részed? Ki volt a kedvenc szereplőd, miért? …..
Terjedelem: minimum fél oldal (5-10 mondat).
Utolsó oldal: „Az én oldalam”
Bármi kerülhet rá, ami a művel kapcsolatos: rajz, kép, idézet stb.
Szempontok az olvasónapló értékelésénél:
- a tartalom leírása önálló alkotás legyen, ne a könyvből kimásolt mondatok,
- a munka igényes legyen, ügyelve a külalakra, helyesírásra, az írásmunka felépítésére, rendezettségére
- a vélemény megfogalmazása önálló, kerek, egész fogalmazás legyen.
A tanév során a következő ifjúsági regény kerül feldolgozásra:
- Daniel Defoe: Robinson Crusoe
7. évfolyam:
A következő tanév hatékony, eredményes megvalósítása érdekében kérjük, hogy gyermeke a nyári szünetben olvassa el Mikszáth Kálmán: Szent Péter esernyője című regényét és készítsen olvasónaplót.
Amennyiben van rá mód, a hagyományos, kézben fogható, lapozható könyvet válasszák.
A kötelező olvasmányból készített olvasónapló leadási határideje:
2025. szeptember 15-19.
Az elkészült munkát a szaktanárok osztályzattal értékelik.
Az olvasónapló felépítése:
1. oldal: címlap
Szerepeljen rajta a mű szerzője és címe! Olyan rajz / grafika / díszítés, amely a gyermeknek tetszik.
2. oldal: szereplők
A fő- és mellékszereplők csoportosítva.
3. oldaltól: cselekmény
Fejezetenként a mű rövid tartalma saját szavakkal megfogalmazva (7-8 mondat).
Utolsó előtti oldal: vélemény
Összefüggő fogalmazást kell írni.Az indoklások a legfontosabbak, nem a történetet kell leírni újra! Ötletek a fogalmazáshoz: Tetszett vagy nem? Melyik volt a kedvenc részed? Ki volt a kedvenc szereplőd, miért? …..
Terjedelem: 7-10 mondat.
Utolsó oldal: „Az én oldalam”
Bármi kerülhet rá, ami a művel kapcsolatos: rajz, kép, idézet stb.
Szempontok az olvasónapló értékelésénél:
- a tartalom leírása önálló alkotás legyen, ne a könyvből kimásolt mondatok,
- a munka igényes legyen, ügyelve a külalakra, helyesírásra, az írásmunka felépítésére, rendezettségére
- a vélemény megfogalmazása önálló, kerek, egész fogalmazás legyen.
A tanév során a következő művek kerülnek még feldolgozásra:
- Jókai Mór: A nagyenyedi két fűzfa
- Mikszáth Kálmán: A néhai bárány
- Shakespeare: Rómeó és Júlia
8. évfolyam:
A következő tanév hatékony, eredményes megvalósítása érdekében kérjük, hogy gyermeke a nyári szünetben olvassa el Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig című regényét és készítsen olvasónaplót.
Amennyiben van rá mód, a hagyományos, kézben fogható, lapozható könyvet válasszák.
A kötelező olvasmányból készített olvasónapló leadási határideje:
2025. szeptember 15-19.
Az elkészült munkát a szaktanárok osztályzattal értékelik.
Az olvasónapló felépítése:
1. oldal: címlap
Szerepeljen rajta a mű szerzője és címe! Olyan rajz / grafika / díszítés, amely a gyermeknek tetszik.
2. oldal: szereplők
A fő- és mellékszereplők csoportosítva.
3. oldaltól: cselekmény
Fejezetenként a mű rövid tartalma saját szavakkal megfogalmazva (7-8 mondat).
Utolsó előtti oldal: vélemény
Összefüggő fogalmazást kell írni.Az indoklások a legfontosabbak, nem a történetet kell leírni újra! Ötletek a fogalmazáshoz: Tetszett vagy nem? Melyik volt a kedvenc részed? Ki volt a kedvenc szereplőd, miért? …..
Terjedelem:10-12 mondat.
Utolsó oldal: „Az én oldalam”
Bármi kerülhet rá, ami a művel kapcsolatos: rajz, kép, idézet stb.
Szempontok az olvasónapló értékelésénél:
- a tartalom leírása önálló alkotás legyen, ne a könyvből kimásolt mondatok,
- a munka igényes legyen, ügyelve a külalakra, helyesírásra, az írásmunka felépítésére, rendezettségére
- a vélemény megfogalmazása önálló, kerek, egész fogalmazás legyen.
A tanév során a következő ifjúsági regény kerül feldolgozásra:
- Szabó Magda: Abigél
- Tamási Áron: Ábel a rengetegben
Jó olvasást!
Iskolavezetés