Az idei Fenntarthatósági Témahét komplex módon közelítette meg a környezeti, társadalmi és gazdasági fenntarthatóság kérdéseit. Kiemelt figyelmet kaptak az alábbi területek: a talaj és biodiverzitása, a mesterséges intelligencia, illetve a zöldenergia-források, a fenntarthatóság mindhárom kérdéskörét átfogó komplex témaként a fenntartható fogyasztás-fogyasztóvédelem és a hulladék-szelektív hulladékgyűjtés.
A témahét során iskolánk minden osztálya bekapcsolódott a programokba. Már a tanév tervezési fázisában beépítettük a témaheti foglalkozásokat és tanórákat az éves munkatervünkbe, biztosítva ezzel a témák alapos feldolgozását. A fenntarthatóság kérdései nemcsak a tanórákon, hanem a napközis foglalkozásokon és szabadidős tevékenységeken is központi szerepet kaptak. A foglalkozások egy részét a Fenntarthatósági Témahét hivatalos honlapján elérhető ajánlott óravázlatok és projektminták alapján tartottuk meg. Emellett pedagógusaink saját ötleteikkel is gazdagították a programkínálatot, figyelembe véve a tanulócsoportok életkori sajátosságait, érdeklődési körét és előzetes tudását. Az alsó tagozatos diákok játékos, kézműves tevékenységeken keresztül ismerkedtek meg a szelektív hulladékgyűjtés fontosságával, míg a felsősök komplex projektfeladatokon dolgoztak.
A témahét során diákjaink számos új ismerettel gazdagodtak, és ami talán még fontosabb, a fenntarthatósággal kapcsolatos szemléletük is formálódott. Ökoiskolaként a Fenntarthatósági Témahét programjai szervesen illeszkednek egész éves környezeti nevelési törekvéseinkbe, megerősítve azt a szemléletet, hogy a környezettudatosság nem egy egyhetes projekt, hanem egy életre szóló elköteleződés.