Budapesten kirándult a 6.b osztály

• 2017. október 07.
  • Hírek
  • Tanév: 2017-2018
A Mészöly Géza Általános Iskola 6. b osztálya október 4-én korán reggel a vasútállomáson gyülekezett.

Délelőtt a Vajdahunyad várában lévő kiállításokat tekintettük meg. Nemcsak Magyarország, Európa legnagyobb mezőgazdasági gyűjteményét rejti az Alpár Ignác által tervezett lenyűgöző épületegyüttes. Ma a Magyar Mezőgazdasági Múzeum és Könyvtár Európa szerte egyedülálló módon mutatja be a mezőgazdaság történetét. Kilenc állandó és számtalan időszaki kiállításával, negyven gyűjteményével az intézmény bemutatja a hazai mezőgazdaság fejlődését, történetét. Időrendbe állítva láthattuk az egykor vagy még ma is világrekordnak számító szarvas-, dámvad-, őz- és vaddisznótrófeákat. Előzetesen már tájékozódtunk arról, hogy mit fogunk megnézni. Mindenkinek nagyon tetszett a lovakról szóló kiállítás. A leghíresebb magyar lovak, a Kincsem és az Imperial csontvázát is megnéztük, megismertük sikereik történetét.

A vadászat, halászat, erdészet, természetvédelem kiállításokon tudásunk sokat gyarapodott, régi eszközöket, használati tárgyakat, trófeákat láthattunk.

A segesvári óratornyot megidéző Apostolok tornya 150 lépcsőfokának megmászása után elénk tárult Budapest körpanorámája. Láttuk a Gellért-hegyet, a budai várat, a Szent István Bazilikát, de a Vajdahunyadvár épületének olyan részeit is, amelyek máskülönben rejtve maradnak a látogatók előtt.

Délután átsétáltunk az Állatkertbe. Mivel ezen a napon volt az Állatok világnapja, ingyen be tudtunk menni. Az Állatkertben egy másodpercre sem álltunk meg pihenni. Az itt eltöltött idő pontosan elég volt ahhoz, hogy körbesétáljunk, minden állatot meg tudjunk nézni. Ha pedig éppen mozizni támadt kedvünk, a Varázshegy csillagterében egész nap 3D-s filmek vetítése várt ránk, vagy panoráma filmek vetítése az időgépben. Egy filmet mi is megnéztünk, a Miocén kori utazást. Az időgép segítségével visszarepültünk az időben és a Kárpát - medence régen élt állataival ismerkedtünk meg.

Este, mire a vonatra felszálltunk, már mindenki kellemesen elfáradt. Az élményekkel teli nap után szüleinknek sokat meséltünk arról, mennyi mindent láttunk, tanultunk a kirándulás során.